මම මුලින්ම කියන්නම් ADSL කියන්නෙ මොනවගේ තාක්ෂණයක්ද කියල.
මේක කෙටියෙන්ම කිව්වොත් last mile technology එකක්, ඒවගේම මේක wire line එකක්. ඒක නිසා බොහෝ දුරට ස්තාවර සේවාවක් බලාපොරොත්තු වෙන්න පුලුවන්.
* මොකක්ද මේ last mile technology කියන්නෙ (වැඩිදුර කියවන්න) - http://en.wikipedia.org/wiki/Last_mile
දැන් අපි කතා කරමු අපට ADSL බාවිතා කරනකොට එදිනෙදා බලපාන ගැටලු ගැන.
- වේගය අඩුවීම
- නිතර විසංධිවීම
- දුරකතන ඇමතුමක් ගන්නාවිට විසංධිවීම
- සම්බන්ද නොවීම පැවතීම
වේගය අඩුවීම -
මෙයට හේතු කිහිපයක් බලපෑ හැක -
- Exchange එකේ සිට තිබෙන දුර වැඩිවීම. (පොතට අනුව (theory) මෙය 2.5KM ක අරයකින් පැවතිය යුතුය. ඒවුනාට මය 5KM ගියත් හොඳින් වැඩකරන ප්රදේශ නැතුවාම නොවෙයි!
- copper cable එකේ පලුදු වීම්.
- නිවසේ splitter,cables වල ඔක්සඩ් බැඳී තිබීම.
ඉහත තුන්වැන්න තමා විසින්ම නිවැරදි කරගත හැක.
නිතර විසන්ධි වීම -
මෙයට ප්රධානතම හේතුව විය හැක්කේ splitter එකේ ඔක්සඩ් බැඳිමයි, ඒවගේම ඔබගේ නිවසේ එක් දුරකතනයකට (phone unit) එකකට වඩා ඇත්නම්, ඒවාට splitter යොදන්න.
දුරකතන ඇමතුමක් ගන්නා විට විසංදිවීම -
මෙය බොහෝවිට micro-filter එකේ හෝ splitter එකේ දෝශයක් විය හැක. මෙම උපකරන දෙක්න් එකක් මාරු කිරිමෙන් මෙම තත්වයා විසඳා ගත හැක. (එක් දුරකතනයක්නම් splitter එක පමනි).
සම්බන්ද නොවීම පැවතීම -
මෙය ඔබගේ modem එකේ/ router එකේ දෝශයක් හෝ settings වල ප්රශ්නයක් විය හැක. modem/router එකේ settings නැවත සාදා වැඩ නොකරනවානම් ඔබගේ සේවා දායකයා අමතන්න.
ඔබ ඔබගේ පැත්තෙන් වරදක් නැතැයි සිතෙනවානම් මෙම ක්රම භාවිතා කිරීමට නොකර සේවා දායකයා අමතන්න!
ADSL Splitter -
ADSL Micro-filter -
2 comments:
හොදා හොදා හොද බ්ලොගියක් වගේ ඉස්සරහට බලමුකෝ අයියා බුකි ඉන්නවද ඉන්නවනං එන්න මේ ගෘපියට එන්න ඔබට ජය
ස්තූතියි! :)
Post a Comment